۱۰ نکته ساده برای لاغری

10 نکته ساده برای لاغری

اگر کتاب سینوحه را بخوانید متوجه نکته جالبی میشوید: ” من به دلیل اینکه شکمی بزرگ و فربه و سَری خالی از مو و براق داشتم، مورد توجه زنان مصر بودم “. اما امروزه ارزش ها عوض شده و داشتن بدنی متناسب و بدون چربیِ اضافه چیزی است که هر زن و مردی به دنبال آن است. کم کردن وزن، نیاز به رژیم های اصولی و ورزش منظم دارد. اما اگر در میان روزمرگی هایتان وقت و اراده ی کافی برای ورزش و رژیم های سخت ندارید نگران نباشید. ۱۰ نکته ساده برای لاغری را برایتان بیان میکنم که نیاز به هیچگونه رژیم یا ورزشی ندارد. در ادامه با من باشید.

۱- قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید

یک لیوان آب

با نوشیدن یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی هم آب مورد نیاز بدنتان را تامین میکنید، هم بلافاصله بعد از نوشیدن آب احساس سیری و پر بودن میکنید که مانع پرخوری و زیاده روی شما در خوردن میشود.

 

۲- خوب ها را با بد ها عوض کنید

آبلیمو

شما به راحتی میتوانید به جای استفاده از مواد غذایی نظیر سس های مایونز-که در زیانبار بودن آن ها شکی نیست-، از آبلیمو،سرکه و آبغوره استفاده کنید. با این کاری از وارد شدن کالری های اضافی که بعدا در بدنتان به شکل چربی ذخیره میشوند جلوگیری میکنید.

 

۳- از یک تکه شکلات تلخ به عنوان دسر استفاده کنید

شکلات تلخ

به جای استفاده از شیرینی ها و کوکی ها، با یک تکه کوچک از شکلات تلخ اشتیاق خودتان را برای چیز های شیرین ارضا کنید. شاید چند بار اول خیلی برایتان خوشایند نباشد اما اندکی که بگذرد و به خوردن شکلات تلخ عادت کنید، از این که اعتیاد خود به قند و شیرینی را ترک کرده اید بسیار خوشحال خواهید بود.

 

۴- به اندازه و برنامه ریزی شده بخورید

مقایسه یک مقدار مشخص غذا در دو بشقاب بزرگ و کوچک

اگر میخواهید لاغر شوید، کم خوردن بسیار مهم است. برای اینکار خوب است که برنامه ی مشخصی برای وعده های غذاییتان درست کنید. به عنوان مثال سه وعده ی اصلی صبحانه، ناهار و شام همچنین دو نیم چاشت بین صبحانه تا ناهار و ناهار تا شام. هم چنین از بشقاب های کوچک تری برای صرف غذا استفاده کنید تا غذایی که میخورید بیشتر نشان داده شود. 

 

۵- کمی تحرک داشته باشید

پیاده روی

اگر وقت آنچنانی برای ورزش کردن نمی گذارید حداقل میتوانید اندکی تلاش کنید تا تحرکتان را افزایش دهید و مقدار بیشتری کالری در طی روز بسوزانید. مثلا در زمان های استراحتتان در محل کار، به قدم زدن در محوطه ی اداره تان بپردازید، ماشینتان را اندکی دورتر از مقصدتان پارک نمایید تا مجبور شوید مقدار بیشتری راه روید و … . این ها راه های ساده ای هستند که میتوانند به افزایش تحرک شما منجر شوند. 

 

۶- عادت های اشتباه را کنار بگزارید

نوشابه ممنوع

سعی کنید خوردن نوشابه، بستنی و چیز هایی را که فکر میکنید برایتان مضر است کنار بگزارید. این مواد علاوه بر ضرر های دیگری که به بدن شما میرسانند (از جمله خراب شدن دندان ها) از عوامل اصلی چاقی به محسوب میشوند. سعی کنید جایگزین های دیگری برای آن ها پیدا کنید. مثلا به جای نوشابه از آب میوه های طبیعی استفاده کنید.

 

۷- به خودتان بیش از حد گرسنگی ندهید

گرسنگی کشیدن

با این کار نه تنها لاغر نمیشوید بلکه با چاق تر شدن خود کمک میکنید. اندکی گرسنگی برای لاغری خوب است ولی اگر تمام روز را گرسنه باشید، هم بی حس و حالید و مایل به انجام هیچ کاری نیستید، هم به هنگام وعده ی اصلی حسابی جبران میکنید و بیش از حد معمول غذا میخورید که منجر به چاقی تر شدنتان خواهد شد.

 

۸- از مواد با پروتئین و فیبر بالا برای چاشت استفاده کنید

مواد غذایی با پروتئین و فیبر بالا

به هنگام چاشت میان وعده های اصلی، سعی کنید مواد دارای کالری زیاد مثل چیپس ها و برگر ها را مصرف نکنید و در عوض آن ها را با موادی پر پروتئین و پر فیبر جایگزین کنید. میوه ها، تخم مرغ و شیر بهترین انتخاب ها برای چاشت های میان وعده ای هستند.

 

۹- شامتان را، سبک و زود میل نمایید

شام زود و سبک

مقدار شامتان باید حدودا به اندازه ی ۲۵ درصد از کل کالری ای باشد که بدن شما روزانه دریافت میکند و حداقل دو تا سه ساعت قبل از خواب میل شود. شام زیاد در دیروقت میتواند برایتان مشکلات گوارشی ایجاد کند و مانع از خواب راحتتان در شامگاهان میشود.

 

۱۰- به اندازه کافی بخوابید

خواب

کمبود خواب باعث میشود شما در طی روز میل بیشتری به خوردن داشته باشید و همچنین احساس بی حالی و بی انرژی بودن داشته باشید. پس سعی کنید حداقل ۷ ساعت هر شب بخوابید.

 

منبع : +

 

 

راندی ز نظر، چشم بلا دیدهٔ ما را     این چشم کجا بود ز تو، دیدهٔ ما را
سنگی نفتد این طرف از گوشهٔ آن بام     این بخت نباشد سر شوریدهٔ ما را
هجران کسی، کرد به یک سیلی غم کور     چشم دل از تیغ نترسیدهٔ ما را
ما شعلهٔ شوق تو به صد حیله نشاندیم     دامن مزن این آتش پوشیدهٔ ما را
وحشی بافقی
درباره نویسنده

بهروز خاتمی

فارغ التحصیل کارشناسی عمران، عاشق موسیقی، وب، گیم و تکنولوژی . دلم می خواد یه روزی با بودایی ها زندگی کنم. آی دی تلگرام و اینستاگرام: Behrouzkhatami@ آی دی توییتر: BehrouzKTM@ ایمیل: behrouzkhatami@yahoo

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*