۱۲ راهکار ساده برای مثبت اندیشی

به انتخاب خود شماست که بخواهید مثبت بیاندیشید یا خیر. شما کاملا مختارید که انتخاب کنید که طوری بیاندیشید که در طول روز حالتان بهتر باشد و دید بهتری نسبت به اطافتان داشته باشید.

برخی از مزایای مثبت اندیشی عبارتند از:

  1. بهبود توانایی آموختن
  2. کاهش میزان استرس
  3. افزایش مقاومت در مقابل بیماری ها
  4. افزایش توانایی در برقراری ارتباط با سایرین
  5. زندگی بهتر

۱برای نگرش خود احساس مسئولیت کنید

مثبت اندیشی

شما به تنهایی برای تفکرات خود و دید خود نسبت به زندگی مسئولید. اگر تصمیم بگیرید به به صورت منفی زندگی کنید, رفته رفته به صورت منفی خواهید اندیشید. با تمرین بیشتر شما می توانید یاد بگیرید که مثبت اندیش باشید.

۲مزایای مثبت اندیشی را درک کنید

مثبت اندیشی نه تنها باعث به دست گرفتن کنترل زندگی خودتان می شود بلکه تجربه های روزمره ی زندگیتان را برای شما مطلوب تر خواهد ساخت و برای سلامتی روحی و جسمی شما بسیار مفید خواهد بود و به شما توانایی این را می دهد که بتوانید بر مشکلات غالب شوید.

۳یک نوشته از انعکاس افکار خود تهیه کنید

مثبت اندیشی

تهیه ی رکوردی از افکار این امکان را به شما می دهد تا الگوهای افکاری خود و محرک های افکار منفی و مثبت را ارزیابی کنید.

۴افکار منفی اتوماتیک خود را شناسایی کنید

 

مثبت اندیشیبرای اینکه افکار خود را از منفی به مثبت منتقل کنید, لازم است که ابتدا افکار منفی اتوماتیک خود را شناسایی کنید. به عنوان مثالی از افکار اتوماتیک منفی می توان گفت: زمانی که از زمان برگزاری امتحان خود مطلع می وشید با خود می گویید من قطعا در این امتحان fail خواهم شد. این نمونه ای از افکار اتوماتیک منفی است چون اولین reaction بعد از اطلاع از زمان امتحان بوده است.

۵افکار منفی خود را به چالش بکشید

مثبت اندیشیزمانی که افکار منفی به سراغتان آمد, ابتدا فکر کنید و ببینید آیا آن افکار صحیح و درست هستند یا خیر.

  1. یکی از زاه های به چالش کشیدن افکار منفی این است که هدفمند باشیم.
  2. بر ای مثال اگر همیشه این فکر به سراغتان می آید که در امتحان خود fail می شوید, به نمرات قبلی خود مراجعه کنید و آن ها را ارزیابی کنید. بعد از آن حتما متوجه خواهید شد که در افکار منفی خود اغراق کرده اید.

۶اثرات خارجی که منجر به ایجاد افکار منفی در شما می شود را به حداقل برسانید

مثبت اندیشی

ممکن است بعضی انواع موزیک ها و یا بازی های ویدئویی بر روی شما تاثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید استرس ها و نگرانی های بی مورد خود را به حداقل برسانید و وقت خود را صرف گوش دادن به موزیک موردعلاقه و یا خواندن کتاب کنید.

۷از افکار سیاه و سفید دوری کنید

مثبت اندیشیدر این نوع افکار, که به افکار قطبی معروف است, همه چیزهایی که با آن مواجه می شوید یا قابل انجام است و یا نیست. و در حقیقت رنگ توسی در این بین وجود ندارد. این افکار باعث می شود که افراد فکر کنند که هیچ گاه نباید کاری را انجام دهند و یا باید آن را به طور کامل به انجام برسانند.

۸از فیلتر کردن افکار بپرهیزید

مثبت اندیشیگاهی اوقات ممکن است افراد با فیلتر کردن افکار مثبت خود, صرفا به جنبه منفی اتفاقات فکر کنند.  اگر شما به این صورت بیاندیشید هیچ گاه جنبه مثبت شرایط را نخواهید دید.

۹از فکر کردن به فاجعه بپرهیزید

مثبت اندیشیاین اتفاق زمانی می افتد که شما فرض می کنید بدترین اتفاق ممکن برایتان خواهد افتاد. در واقع افکار فاجعه زمانی به سراغتان می آید که شما نگران عملکرد ضعیف خود در انجام کارها باشید. در این مواقع لازم است در مورد نتایج ممکن از آن واقعه, واقع بین باشید.

۱۰از یک مکان صلح آمیز و زیبا دیدن کنید

مثبت اندیشی

این مورد به شما کمک می کند که به راحتی دید خود را نسبت به اطاف تغییر دهید. بسیار از افراد معتقدند بازدید از مناظر و مناطق زیبا تاثیر بسزایی در روحیه آن ها دارد.

۱۱به خودتان زمان ایجاد تغییرات را بدهید

مثبت اندیشیمثبت اندیشی یک مهارت است و همانند هر مهارت دیگری نیاز به زمان دارد تا تقویت گردد.

۱۲بعد خلاق خود را کشف کنید

مثبت اندیشیسعی کنید هنرمند و خلاق باشید و با دستانتان کار کنید و ارجینال ترین افکار خود را که منجر به مثبت اندیشی شما می شود, کشف کنید.برای کار می توانید از روش های زیر اقدام کنید:

  1. آموختن چیز هایی که قبلا هرگز انجام نداده اید.
  2. آموختن هنر دستی جدید
  3. نویسنده ی خلاق باشید
  4. نقاشی بکشید

منبع:wikihow

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*