۱۰راهکار ترک سیگار

همان طور که می دانید سیگار یکی از خطرناک ترین عوامل تهدید کننده ی سلامتی افراد است. از این رو در این قسمت قصد داریم ۱۰ راهکار برای ترک سیگار را به شما معرفی کنیم:

۱یافتن دلیل ترک سیگار

ترک سیگارجهت یافتن انگیزه در شروع ترک سیگار, شما به یک دلیل شخصی قوی نیاز دارید. این دلایل می تواند بخاطر خانواده و یا کاهش شانس ابتلا به سرطان ریه و بیماری های قلبی باشد.

۲ یافتن جایگزینی نیکوتین

Man holding packet of nicotine gumزمانی که شما سیگار را ترک می کنید, احتمال دچار شدن به سردرد و کاهش انرژی و عصبی شدن زیاد به علت کمبود نیکوتین اتفاق می افتد. تحقیقات نشان داده است که ادامس ها و قرص های نیکوتینی می توان درمان خوبی برای آن باشد.

۳یادگیری در مورد قرص های تجویز شده

jiu_rf_photo_of_prescription_medicationدارو های می توانند هوس کردن برای مصرف سیگار و یا رضایتمندی از مصرف آن را در افراد سیگاری کاهش دهند. برخی دیگر از داروهایی که برای ترک سیگار جویز می وشد می توانند برای افسردگی و اعصاب فرد مفید باشند.

۴اجتناب از الکل و محرک های دیگر

getty_rr_photo_of_man_drinking_beer_and_smoking

مصرف الکل باعث تغییر در شرایط روحی شما می وشد و در نتیجه بعد از مصرف آن به سختی می توانید اهداف خود از ترک سیگار را به خاطر بیاورید. هم چنین سعی کنید در هفته های اول ترک سیگار از قهوه استفاده نکید و در عوض بیشتر چای بخورید. اگر عادت داشتید بعد از وعده های غذایی سیگار بکسید, حال سعی کنید یک عادت دیگر مثل قدم زدن و مسواک زدن و … را جایگزین آن نمایید.

۵سعی مجدد و عدم نا امیدی

getty_rm_photo_of_glowing_tip_of_cigaretteبسیاری از افراد یعد از تصمیم به ترک سیگار, مجددا به آن رجوع می کنند. اما نباید نا امید شد و سعی کنید بعد از آن مجددا سعی کنید و اهداف خود را محکم تر و عزم خود را برای شروع مجدد جزم کنید.

۶فعالیت و تحرک بیشتر

istock_photo_of_jogger_with_brown_dogفعالیت و تحرک بیشتر می تواند بسیاری از علائم ترک سیگار را تسهیل کند و هوس مصرف نیکوتین را کاهش دهد. سعی کنید با تحرک بیشتر کالری اضافی خود را بسوزانید و خود را مشغول کنید.

۷خوردن میوه ها و سبزیجات

Woman eating celeryرژیم غذایی خود را به هنگام ترک سیگار قطع کنید. سعی کنید از میوه ها و سبزیجات و پروتئین بیشتری در این حین استفاده کنید.

۸انتخاب پاداشی برای خود

jiu_rf_photo_of_woman_holding_money_jarمهم ترین مزیت ترک سیگار بعد از حفظ سلامتی, صرف جویی در هزینه های مالی است. شما می توانید پول هایی که برای خرید سیگار خرج می کردید را ذخیره کرده و از آن برای خریدن چیز های مورد علاقه ی خود استفاده کنید.

۹به یاد داشتن زمان در کنار خود

istock_photo_of_proud_fatherبعد از ترک سیگار به زودی سلامتی خود را به دست می آورید و تنها بعداز ۲۰ دقیقه قلب شما به حالت عادی خود بر می گردد. بعد از مدت یک روز کربن مونوکسید خون شمابه سطح طبیعی خود بر خواهد گشت و احتمال بروز سرطان ریه در شما کاهش خواهد یافت.

۱۰در جریان گذاشتن عزیزان و نزدیکان در مورد تصمیم خود به ترک سیگار

istock_photo_of_two_people_talkingبه دوستان و نزدیکان خود بگویید که تصمیم به ترک سیگار گرفته اید. آن ها شما را در این راه حمایت و تشویق خواهند کرد مخصوصا زمانی که تحمل عدم مصرف آن برایتان دشوار شده است و قصد دارید به سراغ آن بروید. می توانید برای درمان حالات روحی خود به یک مشاور هم رجوع کنید.

منبع:webmd.com

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*